Pozycjonowanie wizerunkowe
Wysokie wyświetlanie w wyszukiwarce pozytywnych treści po wpisaniu wybranej frazy, takiej jak: nazwa firmy, usługi czy produktu, to efekt pozycjonowania wizerunkowego. Marka może być utożsamiana z określoną firmą, ale może również dotyczyć poszczególnych produktów czy usług. Pozycjonowanie wizerunkowe polega też na zwiększeniu widoczności wyników dla zapytań w postaci imienia i nazwiska danej osoby, np. prezesa firmy, będącego wizytówką i twarzą przedsiębiorstwa. Jakość wizerunku prezesa niewątpliwie jest tym elementem, który świadczy o samej firmie. Zabarwienie wszelkich informacji, które konsument i potencjalny klient jest w stanie znaleźć w wyszukiwarce, wpływa bezpośrednio na to, w jakim świetle zostanie odebrana dana firma.Reputacja marki
Reputacja marki to wartość nieoceniona, którą każda firma buduje przez wiele lat. Tworzony latami wizerunek może zostać bardzo szybko zniszczony przez działania konkurencji, czarny PR lub zwyczajny błąd, pomyłkę w trakcie prowadzonej działalności, do której każdy przecież ma prawo. Odbudowa pozytywnego wizerunku może być procesem czasochłonnym i wymagającym zaangażowania na wielu płaszczyznach. Jedną z nich jest niewątpliwie pozycjonowanie wizerunkowe, którym warto się zainteresować, nawet jeśli firma nie posiada własnej strony internetowej.Nazwa Twojej firmy:
- czołowy dostawca nowych rozwiązań bazujących na technologii,
- lokalny/krajowy/światowy lider w produkcji,
- posiada produkty cechujące się jednym z najniższych wskaźników awaryjności,
- świadczy usługi na najwyższym poziomie,
- przyjazny pracodawca dla absolwentów i osób z niewielkim doświadczeniem,
- zdobyła certyfikat o najwyższych restrykcjach,
- obecna na targach.
Pozycjonowanie wizerunkowe może dotyczyć podnoszenia jakości wyników wyszukiwania związanymi z informacjami typu:
- opinie na temat firmy,
- opinie na temat wybranych usług i produktów,
- opinie zamieszczone na blogach, forach, portalach, stronach tematycznych,
- osiągnięcia firmy, udział w szkoleniach i podnoszeniu poziomu jakości usług,
- zaangażowanie firmy w działalność charytatywną, sponsorską,
- informacje na temat kluczowych pracowników,
- komentarze pod artykułami,
- ranking firm z branży,
- warunki pracy, podejście firmy do pracowników, polityka kadrowa.